چگونه بهره‌وری خود را بهبود دهید

چگونه بهره‌وری خود را بهبود دهید

افراد حرفه‌ای چه کسانی هستند؟ مهم نیست در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید یا شغلتان چیست، اگر در کارتان حرفه‌ای باشید، چاره‌ای جز موفق شدن نخواهید داشت. افراد حرفه‌ای کسانی هستند که بدون تاثیر‌پذیری از شرایط محیطی همیشه در کار خود بازده بالایی دارند. این افراد هر روز که بیدار می‌شوند، چه خسته باشند، چه غمگین، چه هوا ابری باشد یا آفتابی، تنها یک هدف را دنبال می‌کنند و آن هم انجام کار در بالاترین میزان کیفیت است. چنین افرادی معمولاً موفقیت را به سمت خود جذب می‌کنند، بدون آن که به موفق شدن فکر بکنند. ویژگی مهمی که افراد حرفه‌ای دارند، بهره‌وری آن‌هاست. در صورتی که شما نیز بهره‌وری خود را در محل کارتان، شغلتان یا هر زمینه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید بالا ببرید، به حرفه‌ای بودن نزدیک‌تر می‌شوید و نتیجه‌ی حرفه‌ای بودن چیزی جز موفقیت نخواهد بود.


قدم اول برای بالا بردن میزان بهره‌وری، تغییر طرز فکرتان است. در صورتی که همیشه روی افکار منفی تمرکز کنید، نتیجه‌ی کار نیز به طور ناخودآگاه با شکست مواجه خواهد شد. اگر آگاهانه به مشکلات خود با دید مثبت نگاه کنید، راه حل خود به خود برای شما نمایان خواهد شد. با تمرین طرز فکر مثبت، افکار منفی به مرور از ضمیر ناخودآگاه شما بیرون خواهند رفت و مسیر موفقیت برای شما هموارتر خواهد شد.


گام بعدی برای بالا بردن بهره‌وری، برنامه‌ریزی است. در صورتی که هدفتان از انجام کار مشخص باشد، برای رسیدن به مسیرتان به یک نقشه‌ی جامع نیاز دارید. برنامه‌ریزی را بر اساس شناختی که از خود و ویژگی‌های شخصیتان دارید در دو بخش بلند مدت و کوتاه مدت انجام دهید. برای هر بخش یک بازه‌ی زمانی تعیین کنید و زمانتان را بر اساس آن‌ها مدیریت کنید. به یاد داشته باشید برای آن که روند افزایش بهره‌وری خود را حفظ کنید، باید به برنامه‌ریزیتان پایند باشید و ثبات قدم داشته باشید.


قدم بعدی برای افزایش بهره‌وری و نزدیک شدن به موفقیت، یادگیری از بهترین‌هاست. بهترین‌های حرفه‌ی خود را بشناسید، در صورت امکان با آن‌ها ملاقات کنید و از آن‌ها کمک بخواهید. بسیاری از این افراد مشتاق‌اند که اطلاعات خود را در اختیار دیگران بگذارند. پس از یادگیری رموز کار این افراد، اطلاعات فرا گرفته را در کار خود اجرا کنید. یادتان باشد که خود را با دیگران مقایسه نکنید و فقط برای بهتر شدن و رسیدن به هدف خود از دیگران کمک بگیرید.


 گام آخر برای بالا بردن بهره‌وری، گسترش دانش است. هر روز زمانی را به مطالعه‌ی اخبار مهم رشته‌ی خود اختصاص دهید. با فناوری‌‌ها و روش‌های جدید آشنا شوید و از آن‌ها در کار خود استفاده کنید. از نحوه‌ی انجام کارهایتان بازخورد مناسبی داشته باشید و برنامه و روش‌های خود را بر اساس بازخوردها اصلاح کنید. در مورد کار خود فکر کنید و به دنبال خلق روش‌های جدید باشید.

با به کارگیری نکات بالا، ذهن خود را برای رسیدن به هدفتان تمرین دهید. موفقیت خود به خود حاصل خواهد شد.


(منبع تصویر:  Work compass)

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.