چهار روش برای افزایش انگیزه در محیط کار

چهار روش برای افزایش انگیزه در محیط کار

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که افراد موفق چگونه به اهداف خود می‌رسند؟ مدیر عاملان شرکت‌های بزرگ، ورزشکاران حرفه‌ای و موسیقی‌دانان برجسته همگی در دسته‌ی افرادی هستند که هر روز به دنبال افزایش بهره‌وری خود، قلبه بر چالش‌های جدید و کسب موفقیت‌های بیش‌تری در زندگی خود هستند. یکی از بزرگ‌ترین عوامل موفقیت این افراد داشتن انگیزه‌ی بسیار زیاد برای تحمل هرگونه دشواری برای رسیدن به اهدافشان است. بنابراین اگر هر یک از ما به دنبال افزایش انگیزه‌ی خود برای تلاش بیش‌تر در حرفه و شغل خود باشیم، کسب موفقیت‌های بیش‌تر دور از دسترس نخواهد بود.

 

یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش انگیزه در بسیاری از مشاغل، انجام کارهای تکراری و روزمره در محیط کار است. کاهش انگیزه در محیط کار موضوعی رایج است و بسیاری از افراد دچار این مشکل هستند. کم شدن انگیزه در بلند مدت باعث کاهش تمرکز و تلاش شما در محیط کار می‌شود و از میزان کارایی شما می‌کاهد. بنابراین همین مسئله ممکن است فرصت‌های پیش روی شما برای پیشرفت را از بین ببرد و باعث کند شدن روند موفقیتتان شود.

 

برای افزایش انگیزه در محیط کار روش‌های موثری وجود دارد که در ادامه به ۴ روش اشاره می‌کنیم:

 

  1. برای خود اهداف مشخص تعیین کنید

گام اول برای افزایش انگیزه، پیدا کردن اهداف خود در محل کارتان است. هدفتان از کار کردن در شغل کنونی‌تان چیست؟ آیا به دنبال کسب ثروت بیش‌تر هستید یا موفقیت کاری برای شما مهم‌تر است؟ با یافتن پاسخ این پرسش‌ها انگیزه‌ی شما برای کار کردن به صورت ناخودآگاه بیش‌تر خواهد شد. اهداف خود را به صورت شفاف و با جزییات کامل مشخص کنید و چراییِ رسیدن به این اهداف را برای خود بازگو کنید. تجسم کردن اهدافتان و تصور آینده در حالی که به دستاوردهای خود رسیده‌اید باعث افزایش انگیزه‌ی شما می‌شود.

 

  1. نقش خود را در محیط کار ارزیابی کنید

گاهی اوقات فکر کردن به نقشتان در محیط کار و ارزشی که در شغل خود می‌آفرینید به شما کمک می‌کند تا دچار خستگی ناشی از وظایف روزمره و تکراری خود در محیط کار نشوید. آیا وظیفه‌ای که بر عهده‌ی شماست این امکان را برای شما به وجود می‌آورد که از تمام مهارت‌ها و توانایی‌هایتان استفاده کنید؟ آیا شغلی که در آن مشغول به کار هستید چالش‌های کافی در برابر شما قرار می‌دهد؟ ارزیابی نقشتان در محیط کار به کمک یافتن پاسخ این پرسش‌ها شما را قادر می‌سازد تا انگیزه‌ی کافی برای تلاش بیش‌تر را در خود ایجاد کنید.

 

  1. از عملکرد خود بازخورد بگیرید

یکی بهترین روش‌ها برای افزایش انگیزه، بازخورد گرفتن از عملکردتان در محیط کار است. نه تنها بازخورد گرفتن باعث افزایش اعتماد به نفس شما هنگامی که کارتان را به نحو شایسته انجام داده باشید می‌شود، بلکه به شما این امکان را می‌دهد که از تمام مهارت‌های خود به بهترین نحو در کار خود استفاده کنید. برای گرفتن بازخورد با همکاران خود مشورت کنید و به دنبال یافتن تاثیر تلاش خود در محیط کارتان باشید تا انگیزه‌تان در محیط کار افزایش یابد.

 

  1. از کار خود لذت ببرید

کار کردن همیشه سرگرم کننده نیست، اما بهترین راه برای بالا نگه داشتن میزان انگیزه در زمان‌هایی که حجم کار زیاد است، تمرکز بر روی هدف نهایی و تجسم کردن زمانیست که در کار خود موفق شده‌اید. لذتی که از موفقیت خود کسب می‌کنید یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش انگیزه برای ادامه‌ی تلاش و تحمل سختی‌های کار است. گاهی اوقات نیز می‌توانید با کمی تفریح و سرگرمی در محیط کار و گفت‌و‌گو با همکارانتان انگیزه‌ی خود و دیگر کارمندان را افزایش دهید.

 

 

(منبع تصویر: PicJumbo)

۱ دیدگاه

  • ممنونم عالی بود

    سحر Reply

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.