پنج توصیه برای صرفه‌جویی در پولتان در عید نوروز

پنج توصیه برای صرفه‌جویی در پولتان در عید نوروز

با این که هنوز زمان زیادی تا عید نوروز باقی مانده است، اما هیچ وقت برای آماده شدن برای تعطیلات دیر نیست. اگر هنوز هیچ اقدامی برای پس‌انداز و ذخیره‌ی پولتان برای خرید عید و تهیه‌ی هدایا نکرده‌اید، بهترین زمان برای شروع همین حالا است. اولین گام برای اجتناب از تعطیلاتی که باعث خالی شدن حساب بانکی شما شود این است که برای پول خود برنامه داشته باشید. برای داشتن وضعیت مناسب مالی در طول تعطیلات سال نو پنج توصیه‌ی کلی را در ادامه بخوانید:


  1. برنامه‌ریزی کنید: پیش از شروع هر کار دیگر برای پول خود برنامه‌ریزی کنید و برای خود بودجه‌ی شخصی تشکیل دهید. مطمئن شوید که علاوه بر درآمد، تمام هزینه‌هایتان را در بودجه‌ی خود وارد کنید. فهرستی از کالاها و لوازم مورد نیازتان تهیه کنید و آن‌ها را در دسته‌های مختلف قرار دهید. برای نمونه بخشی را برای خانواده و دوستان خود ایجاد کنید و پس از مشخص کردن هدایای هر یک از آنان، قسمتی از پول خود را به آن دسته اختصاص دهید.

 

  1. زود شروع کنید: برای آن که از شلوغی و گرانی روزهای پایان سال دوری کنید، از هم‌اکنون به فکر پس‌انداز پول و شروع خریدهایتان باشید. خرید در آخرین هفته‌ی اسفند ماه به این معنی است که تمام اجناس گران باقی‌مانده در فروشگاه‌ها نصیب شما خواهند شد. اگر از اجناس مورد نیازتان برای عید نوروز مطلع هستید، چرا تا هفته‌های آخر منتظر بمانید و همین حالا برای خرید آنان اقدام نکنید؟ علاوه بر خرید لوازم مورد نیاز، به فکر پس‌انداز پول خود برای خرید لباس و هدایای نوروزی هم باشید. یک راه خوب برای پس‌انداز پول، کاهش هزینه‌های هفتگی است.

 

  1. هدایای خانگی درست کنید: برای شاد کردن خانواده و دوستان خود، لازم نیست هدایای گران‌بها و پر زرق و برق تهیه کنید. گاهی اوقات یک هدیه‌ی دست‌ساز ساده سال‌ها در یاد دوستانتان می‌ماند، اما یک هدیه‌ی گران‌بها ظرف یک ماه فراموش می‌شود. اگر در ساخت صنایع دستی یا وسایل تزیینی استعداد دارید، می‌توانید از مهارتتان برای تهیه‌ی هدایا برای نزدیکان خود استفاده کنید. اگر هم چیزی به ذهن شما نمی‌رسد، صدها ایده در مجلات و سایت‌های اینترنتی موجود هستند که به سادگی می‌توانید آن‌ها را جست و جو کنید.

 

  1. در زمان حراج خرید کنید: اگر با توجه به گام‌های اول و دوم برای پول خود برنامه‌ریزی کرده‌اید و فهرست خرید خود را تهیه کرده‌اید، شما در حال حاضر از لوازم مورد نیاز خود و مقدار هزینه‌ای که باید بابت آن بپردازید آگاه هستید. بسیاری از مراکز خرید و فروشگاه‌ها تخفیفات و حراج‌های ویژه‌ای را از چند هفته‌ پیش از نوروز آغاز می‌کنند، بنابراین با در دست داشتن فهرست خریدتان به این فروشگاه‌ها بروید و با خرید اجناس مورد نیازتان با تخفیف، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

 

  1. عجله نکنید: آیا چند ماهی است که در حال جمع‌آوری پول برای خرید یک تلویزیون جدید برای سال نو هستید یا تصمیم دارید با خرید مبلمان جدید مهمانان خود را تحت تاثیر قرار دهید؟ شاید بهتر است از خرید خود دست نگه دارید و چند هفته‌ی دیگر صبر کنید. هفته‌های پایان سال معمولاً گران‌ترین زمان برای خرید هستند. اگر در خرید خود عجله نکنید و تا پایان تعطیلات نوروز صبر کنید، می‌توانید لوازم مورد نیازتان را با قیمت‌های پایین‌تر در فصل بهار خریداری کنید و مقدار پول اضافی را برای آینده‌ی خود پس‌انداز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.