چرا شکست برای کسب و کار شما خوب است؟؟!

چرا شکست برای کسب و کار شما خوب است؟؟!

چرا گاهی اوقات شکست خوردن خوب است؟ در فرهنگ فردگرایانه‌ی جوامع غربی بر کسب موفقیت و دستیابی به پیروزی‌های بزرگ تأکید زیادی می‌شود. به همین علت افرادی که در این جوامع زندگی می‌کنند دائماً به دنبال کسب موفقیت هستند تا خود را فردی لایق نشان دهند. این فرهنگ فردگرایانه تا حدی روی جوامع دیگر نیز تاثیر گذاشته و در اکثر نقاط دنیا، به خصوص در مناطق شهری مردم به میزان بیش‌تری به فکر کسب درآمد بیش‌تر و رسیدن به موفقیت‌های بیش‌تر هستند. با این که این طرز فکر در ذات خود بد نیست، اما می‌تواند تاثیراتی منفی روی افراد جامعه بگذارد. افرادی که دائم در زندگی یا کار خود شکست می‌خورند ممکن است خود را جزو افراد دسته پایین جامعه تلقی کنند و پس از تجربه‌ی یک شکست از تلاش مضاعف ناامید شوند.

 

لحظات دشوار زندگی درس‌های زیادی به ما می‌آموزند. نباید هیچ گاه از شکست خوردن بترسید و ناامید شوید چون شکست، معلم بهتری از موفقیت است. شکست خوردن به معنی ضعف ما در انجام کارها نیست، بلکه به این معنی است که جایی در کار ایراد دارد. شکست خوردن ما را در رفع مشکلات یاری می‌دهد. بنابراین شکست‌های خود را با شهامت بپذیرید و از منافع آن در تجربه‌های بعدی زندگیتان بهره بگیرید. در ادامه ۴ دلیل که چرا شکست خوردن برای موفیقت کسب و کار یا زندگی شما خوب است را بیان می‌کنیم:

 

  1. دوری از اشتباهات

اکثر اوقات شکست‌ها به دلیل اشتباهات انسانی رخ می‌دهند، در نتیجه شکست به ما می‌آموزد که چگونه از این اشتباهات در آینده دوری کنیم. همیشه نمی‌توان بهترین تصمیم را با در نظر گرفتن تمام جوانب کار اتخاذ کرد. در این مواقع پس از شکست خوردن می‌توانیم اشتباهات خود را پیدا کنیم و تصمیماتمان را در آینده اصلاح کنیم.

 

  1. پذیرفتن ریسک بیش‌تر

گاهی اوقات ترس از شکست بدتر از تجربه‌ی واقعی شکست است. شکست خوردن به شما کمک می‌کند تا ریسک بیش‌تری را در آینده بپذیرید. هنگامی که برای بار اول در کسب و کار خود شکست می‌خورید، متوجه می‌شوید که قدرت شما در مقابله با مشکلات از آن چیزی که فکر می‌کردید بیش‌تر است، در نتیجه پس از تجربه‌ی شکست انعطاف‌پذیری شما بیش‌تر می‌شود و قادر خواهید بود در تجارب آینده، خطرات بیش‌تری را تحمل کنید و ریسک بیش‌تری را بپذیرید.

 

  1. فروتنی

برای موفقیت در یک کسب و کار، مدیر یا رهبر باید علاوه بر استراتژی مناسب، با جان و دل اعضای گروه را هدایت و رهبری کند. رهبری یک تیم با غرور و تکبر امکان پذیر نیست. موفقیت یکی از عوامل به وجود آمدن غرور است. یکی از منافع شکست این است که تکبر را از ما دور می‌کند و به ما فروتن بودن را می‌آموزد. برای رسیدن به موفقیت باید سخت تلاش کرد و ناامید نشد، اما بسیاری از افراد پس از رسیدن به پیروزی گذشته را فراموش می‌کنند و به لحظه‌ی حال خود مغرور می‌شوند. بنابراین باید از شکست‌هایمان درس بگیریم و برای رسیدن به موفقیت همواره تلاش کنیم.

 

  1. موفقیت بزرگ‌تر

اگر به دنبال موفقیت‌های بزرگ‌تر هستید، باید ریسک بیش‌تری را بپذیرید، اگرچه ممکن است گاهی اوقات شکست بخورید. اگر همیشه نگران عدم موفقیت هستید و از خطرات موجود می‌ترسید، احتمال دستیابی به موفقیت‌های بزرگ‌تر برای شما کاهش می‌آید. رمز موفقیت کسب و کارتان این است که بین ریسک و پاداش تعادل ایجاد کنید. سعی کنید برای رسیدن به پیروزی‌های بزرگ‌تر آن چیزهایی که حاضرید برای موفقیت از دست بدید را شناسایی کنید. بدین طریق می‌توانید تمام تمرکز خود را بر روی مسائل مهم بگذارید و نگران مسائل بی‌اهمیت نباشید، زیرا در صورت از دست آن‌ها هم‌چنان می‌توانید به موفقیت بزرگ‌تر دست یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.