چهار توصیه‌ی مالی برای شروع زندگی مشترک

چهار توصیه‌ی مالی برای شروع زندگی مشترک

تشکیل خانواده و شروع زندگی مشترک برای هر کس گام بزرگی محسوب می‌شود. هنگامی که تصمیم به شروع زندگی مشترک می‌گیرید، تمرکز شما به مسائل مهم‌تر مالی معطوف می‌شود. مهم‌ترین نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که برای تشکیل خانواده و شروع زندگی، اولویت‌های شما تغییر خواهند کرد، بنابراین لازم است که عادات و رفتارهای مالی خود را تغییر دهید تا در شروع زندگی مشترک به مشکلات مالی برنخورید.

 

 برنامه‌ریزی مالی یکی از مهم‌ترین گام‌هایی است که افراد باید در ابتدای زندگی مشترکشان بردارند، زیرا هزینه‌های بالای زندگی به خصوص در شهرهای بزرگ می‌تواند مشکلات متعددی برای افراد جوان به وجود آورد. در ادامه چهار توصیه‌ی مالی مهم برای شروع زندگی مشترک را بیان می‌کنیم:

 

  1. مدیریت و برنامه‌ریزی

در ابتدای زندگی مشترک هزینه‌های شما تا حد زیادی افزایش خواهد یافت، بنابراین مهم‌ترین گام برای شروع زندگی، مدیریت پول خود و برنامه‌ریزی برای بهینه مصرف کردن درآمدتان است. برای این کار ابتدا باید پول خود را بودجه‌بندی کنید. به کمک بودجه‌بندی می‌توانید از مقدار دقیق هزینه‌هایتان و محلی که بیش‌ترین مخارج را برای شما ایجاد می‌کند مطلع شوید. برای بودجه‌بندی راه‌های مختلفی وجود دارد که شاید آسان‌ترین آن بهره بردن از نرم‌افزارهای حسابداری شخصی مثل «کیف پول» باشد. به کمک این نرم‌افزارها می‌توانید در هر زمان و مکان از مقدار دقیق هزینه‌ها و درآمدهایتان مطلع شوید و از این پس هیچ هزینه‌ای را فراموش نکنید.

 

  1. کاهش هزینه‌ها

همان‌طور که در گام قبلی بیان کردیم، بودجه‌بندی به شما کمک می‌کند تا از هزینه‌های خود به طور کامل آگاه شوید. اما فقط آگاهی از هزینه‌ها کافی نیست. برای این که در ابتدای زندگی دچار مشکل مالی نشوید باید تا حد امکان از مخارج غیر ضروری بپرهیزید. برای این کار لازم است به فکر صرفه‌جویی پول خود باشید. زمانی که تا حد کافی توانستید هزینه‌های خود را کاهش دهید، نوبت آن است که به دنبال راه‌هایی برای افزایش درآمد خود باشید تا از فشار مالی ابتدای زندگی شما کاسته شود. به مرور زمان و با افزایش درآمدتان بهتر است به فکر پس‌انداز پول خود و یا حتی سرمایه‌گذاری برای فرزندانتان باشید.

 

 

  1. بیمه

گام مهم بعدی بیمه کردن خود و اعضای خانواده‌تان برای مواقع اضطراری است. اتفاقات غیرمنتظره می‌توانند برای هر کسی رخ دهند و یک لحظه غفلت می‌تواند یک عمر پشیمانی برای شما به همراه آورد. بنابراین بهتر است به محض تشکیل خانواده به فکر بیمه‌ی عمر، بیمه‌ی سلامت و بیمه‌های دیگر باشید تا در صورت بروز حادثه برای شما یا سرپرست خانواده‌تان، از نظر مالی به مشکلی برنخورید. بسیاری از شرکت‌ها طرح‌های گوناگونی برای بیمه‌ی کارمندان خود ارائه می‌کنند، بنابراین با همکاران خود مشورت کنید و پیش از آن که به طور مستقل برای خرید بیمه اقدام کنید از محل کار خود در مورد بیمه سوال کنید.

 

 

  1. حساب پس‌انداز بازنشستگی

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های همه‌ی افراد در زمان تشکیل خانواده، تأمین نیازهای فرزندان و حفظ امنیت آنان در تمام مراحل زندگی‌شان است. همه‌ی ما به دنبال آنیم که در دوران بازنشستگی استقلال خود را حفظ کنیم و مشکلاتمان را به فرزندان خود تحمیل نکنیم. برای این کار لازم است که از همان ابتدای زندگی به فکر پس‌انداز پول برای دوران بازنشستگی خود باشیم. راه‌های ساده‌ای برای پس‌انداز پول برای دوران بازنشستگی وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توانید از همین امروز مقداری از درآمد خود را برای آن دوران کنار بگذارید. یکی ازین راهها استفاده از بیمه های عمر و سرمایه گذاری می باشد که علاوه بر پس انداز کردن پو خود می توانید از پوشش های درمانی آن نیز استفاده کنید

 

 

(منبع تصویر: Rob Briscoe)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.