چرا افراد بدهکار می‌شوند؟

چرا افراد بدهکار می‌شوند؟

 آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا بسیاری از مردم در بدهکاری به سر می‌برند؟ همه‌ی ما می‌دانیم که بدهکاری و عدم پرداخت قرض‌هایمان در زمان تعیین شده می‌تواند مشکلات زیادی در زندگیمان به وجود آورد. از مشکلات مالی  گرفته تا مشکلات خانوداگی، از بین رفتن دارایی‌هایمان و اضطراب دائمی، همگی می‌توانند به دلیل بدهکاری به وجود آیند. عوامل زیادی برای گرفتار شدن مردم به بدهکاری وجود دارد، زیرا بسیاری از افراد بدهکار از این عوامل آگاه نیستند و به همین سبب دائماً در دام قرض و بدهی گرفتار می‌شوند. با آموختن دلایل اصلی بدهکاری افراد می‌توان تا حد زیادی در آینده از این مشکل دوری جست.

 

در ادامه ۵ دلیل اصلی برای گرفتاری مردم به بدهکاری را بیان می‌کنیم:

 

  1. کاهش درآمد

گاهی اوقات میزان مخارج شما از درآمدتان بیش‌تر می‌شود. اگر به موقع به فکر افزایش درآمد خود یا کاهش هزینه‌هایتان نباشید، هر لحظه ممکن است گرفتار قرض و بدهکاری شوید. برای این که هیچ وقت دچار مشکل کاهش درآمد نشوید، به دنبال راه‌هایی برای افزایش درآمد خود و افزایش ارزش پولتان به کمک سرمایه‌گذاری باشید.

 

  1. عدم مدیریت

یکی از دلایل اصلی بدهکاری، عدم مدیریت پولتان است. برای آن که پول خود را به بهترین شکل مدیریت کنید باید به فکر بودجه‌بندی پول خود باشید. بدون بودجه‌بندی نمی‌توانید بر میزان دقیق مخارج و درآمدهایتان نظارت کنید. اگر تمام هزینه‌های خود را به صورت ماهانه یادداشت کنید، مدیریت آن‌ها در ماه بعد بسیار ساده‌تر خواهد بود. بنابراین از همین امروز به فکر بودجه‌بندی و مدیریت پول خود باشید تا دچار قرض و بدهکاری نشوید.

 

  1. بیکاری

مردم اغلب احساس می‌کنند که بیکاری موقتی است و به محض یافتن شغلی تازه اوضاع مالی آن‌ها بهتر می‌شود، اما اگر بیکاری تا چند ماه ادامه پیدا کند اثرات بلند مدت آن بر روی زندگی شما باقی خواهد ماند، به خصوص اگر برای گذراندن زندگی خود به پول‌های قرض گرفته از دیگران اتکا کرده‌اید. برای آن که گرفتار مشکلات ناشی از بدهکاری بلند مدت نشوید، هر چه سریع‌تر به دنبال یافتن شغل مناسبی برای خود باشید.

 

  1. بیماری

حوادث ناگهانی و بیماری‌ها یکی دیگر از عوامل گرفتار شدن به بدهکاری است. مخارج زیاد برخی بیماری‌ها و هزینه‌های سنگین داروها می‌توانند مشکلات مالی فراوانی برای هر کس ایجاد کند. بالا رفتن هزینه‌های بیمارستان‌ها نیز کمکی به حل این موضوع نمی‌کند. برای جلوگیری از این مشکل، بهترین راه پیشگیری است. با سرمایه‌گذاری بر روی سلامت خود می‌توانید تا حد زیادی از هزینه‌های بیمارستان و پزشک دوری کنید. خوردن غذاهای سالم ممکن است گران به نظر برسد، اما هزینه‌ای که بابت درمان بیماری‌های ناشی از خوردن غذاهای ناسالم پرداخت می‌کنید خیلی بیش‌تر است.خود را بیمه عمر و سرمایه گذاری کنید

 

  1. چشم و هم‌چشمی

توجه بیش از حد به ظواهر می‌تواند باعث ایجاد چشم و هم‌چشمی بین همسایگان و افراد فامیل شود. بعضی افراد با وجود مشکلات مالی در زندگیشان، برای آن که توجه دوستان و آشنایان خود را جلب کنند هزینه‌های زیادی بابت وسایل لوکس و گران‌قیمت می‌پردازند که از توان مالی آنان خارج است. برای آن که دچار بدهکاری‌های بلند مدت نشوید، به دور از هر گونه چشم و هم‌چشمی، پول خود را در راستای مسائل مهم زندگی و ایجاد آینده‌ی بهتر برای خود و خانواده‌ی خود خرج کنید.

 

 

(منبع تصویر: TaxRebate)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.