چگونه هنگام بیرون غذا خوردن هزینه های خود را کاهش دهید؟

چگونه هنگام بیرون غذا خوردن هزینه های خود را کاهش دهید؟

غذا خوردن در خارج از منزل راحت، سریع و گاهی گران است. مخارج خورد و خوراک بخش زیادی از هزینه‌های هر خانواده را تشکیل می‌دهد. یکی از ساده‌ترین راه‌های کاهش این مخارج، پرهیز از خوردن غذاهای آماده و بعضاً ناسالمِ بیرون است. اما کسانی که از خوردن غذاهای بیرون لذت می‌برند و در عین حال به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های خود هستند باید به فکر کاهش هزینه‌های خود با روش‌های ساده باشند. برای این که حساب بانکی شما هنگام بیرون غذا خوردن خالی نشود، باید پول خود را هوشمندانه خرج کنید و با رعایت برخی نکات عادات غذایی خود را تغییر دهید.

 

در ادامه ۴ روش را برای کاهش هزینه‌هایتان در زمان بیرون غذا خوردن معرفی می‌کنیم:

 

  1. برای مخارج خود برنامه‌ریزی کنید

آیا هفته‌ای ۱۰۰ هزار تومان برای غذاهای بیرون می‌پردازید؟ اگر تمام آن هزینه را در یک شب پرداخت کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ برای آن که مخارج خورد و خوراک خود را کنترل کنید، اول باید هزینه‌ای را که تمایل دارید بابت غذاهای بیرون پرداخت کنید محاسبه کنید. برای کاهش هزینه‌ها باید به رفتارهای مالی خود نظم دهید و برای مخارج و درآمد‌هایتان برنامه‌ریزی کنید. هزینه کردن بابت چیزهایی که دوست می‌دارید هیچ اشکالی ندارد، اما برای آن که به مشکلات مالی برنخورید باید برای خود حدود مشخصی تعیین کنید.

 

  1. غذایتان را تقسیم کنید

در بسیاری از رستوران‌ها، برای بالا بردن قیمت غذاها، مقدار غذایی که برای شما می‌آورند معمولاً خیلی بیش‌تر از نیاز یک فرد معمولی است، بنابراین می‌توانید برای کاهش هزینه‌هایتان غذای خود را با دوستانتان تقسیم کنید و یا مقدار باقیمانده را به خانه ببرید. هنگام خوردن غذا ممکن است نتوانید خود را کنترل کنید، بنابراین بهتر است پیش از آن که خوردن را شروع کنید غذای خود را تقسیم کنید و باقیمانده‌ی آن را در روز آینده میل کنید.

 

  1. باقیمانده‌ی غذا را به خانه ببرید

یکی دیگر از روش‌ها برای مقابله با حجم زیاد غذای رستوران‌ها این است که مقداری از غذای سفارشی را با خود به خانه ببرید. بیش‌تر رستوران‌ها برای این کار ظرف‌های یک بار مصرف در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. اگر پیش از خوردن غذا مقداری از آن را در ظرف‌های یک بار مصرف قرار دهید، هم مانع پُرخوری خود می‌شوید و هم برای فردای خود یک وعده‌ی آماده خواهید داشت. بنابراین با یک بار پرداخت هزینه توانسته‌اید دو وعده‌ی غذایی میل کنید.

 

  1. آب بنوشید

معمولاً رستوران‌ها برای کسب سود بیش‌تر، نوشیدنی‌های رایج را با قیمتی بیش از سایر فروشگاه‌ها عرضه می‌کنند. اگر به فکر صرفه‌جویی پولتان و کاهش هزینه‌ها هستید، از این به بعد همراه غذایتان آب سفارش دهید و یا با خود یک بطری آب به رستوران ببرید. نه‌تنها آب از سایر نوشیدنی‌های رایج مثل نوشابه‌های گازدار ارزان‌تر است، بلکه به حفظ سلامت شما نیز کمک خواهد کرد.

 

(منبع تصویر: PicJumbo)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.