چگونه فروش خود را بیش‌تر کنید؟

چگونه فروش خود را بیش‌تر کنید؟

هدف از ایجاد هر کسب و کار، پس از خلق نوعی ارزش برای مشتریان خود، دست یافتن به مقدار مناسبی سود است. سود حاصل از کسب و کار در کوتاه مدت صرف پرداخت هزینه‌ها و در بلند مدت باعث حفظ و ادامه‌ی کسب و کار و تولید ارزش می‌شود. مادامی که کسب و کارتان در حال رشد است، شما باید از طریق فروش بیش‌تر و کسب درآمد بیش‌تر سود حاصل را افزایش دهید. البته فروش در این‌جا به معنی فروختن یک کالای فیزیکی به مشتری نیست، بلکه فروش می‌تواند به معنی ارائه‌ی یک محصول، خدمت و یا یک ایده به افرادی باشد که حاضرند در ازای آن به شما پولی پرداخت کنند. برای افزایش فروش باید بر روی دو حیطه تمرکز کنید:


الف) مشتریان فعلی:

گام اول برای افزایش فروش، تمرکز بر روی مشتریان فعلی شماست، زیرا هزینه‌ی جذب مشتریان جدید بسیار بیش‌تر از هزینه‌ی حفظ مشتریان فعلی است.


  1. با مشتریان خود رابطه برقرار کنید: ایجاد روابط محترمانه با مشتریان خود راه بسیار خوبی برای حفظ مشتریان وفادار و طولانی مدت است و به طور مستقیم باعث افزایش اعتبار و شهرت و در نتیجه افزایش فروش شما خواهد شد.

 

  1. از برنامه‌های تشویقی استفاده کنید: یک راه عالی برای قدردانی از مشتریان طولانی مدت شما، ایجاد برنامه‌های ساده‌ایست که در آن به مشتریان خاصی تخفیفات و هدایای ویژه‌ای تعلق می‌گیرد.

 

  1. از کار خود بازخورد بگیرید: اگر به طور جدی به دنبال افزایش کیفیت محصولات و خدمات خود و در نتیجه زیاد کردن فروش و سود خود هستید، به نظرات و پیشنهادهای مشتریان درازمدت خود گوش دهید و از آنان بازخورد بگیرید. چنین مشتریان وفاداری بیش از هر کس از خدمات و محصولات شما استفاده کرده‌اند، بنابراین نظرات این افراد مهم‌ترین عامل برای پیشرفت شما است.

 

ب) مشتریان تازه:

پس از اطمینان از مشتریان فعلی، زمان آن است که دنبال راه‌هایی برای جذب مشتریان جدید باشید.


  1. تبلیغ کنید: گام اول برای جذب مشتری بیش‌تر ترویج کسب و کار خود به کمک تبلیغات هدفمند است. برای موثرترین تبلیغات باید از رسانه‌ای استفاده کنید که مناسب محصول و خدمت شما باشد و بر روی مشتری‌های بالقوه‌ی محصول شما متمرکز باشد.

 

  1. کیفیت: اولین چیزی که یک مشتری تازه به خاطر می‌آورد، کیفیت خدمات و محصولات شماست. بنابراین هیچ‌گاه کیفیت خدمات خود را فدای هزینه‌ها نکنید، حتی اگر مجبور به بالا بردن قیمت باشید، زیرا محصول باکیفیت منجر به جذب مشتریان وفادار و بلندمدت می‌شود.

 

  1. قیمت‌گذاری: به دنبال استراتژی‌های مناسبی برای قیمت‌گذاری باشید و آن‌ استراتژی را به محصولات خود اعمال کنید. حتی اگر کیفیت محصولات شما از رقیبتان بیش‌تر باشد، اگر قیمت آن بیش‌تر باشد کسی حاضر به خرید آن نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.