پنج دلیل برای این که شغلتان را تغییر دهید

پنج دلیل برای این که شغلتان را تغییر دهید

خیلی از افراد تمام وقت خود را صرف شغل‌هایی می‌کنند که از انجام آن‌ها لذتی نمی‌برند. این افراد از رفتن به محل کار خود احساس شادی نمی‌کنند و در نتیجه از شغل خود ناراضی‌اند. معمولاً کم‌تر کسی از این افراد تصمیم به تغییر شغل خود می‌گیرند زیرا حاضر به تحمل مشکلات و ریسک‌های ناشی از تغییر شغل نیستند. با این حال تغییر مسیر زندگی حرفه‌ای حتی بیش از یک بار در طول زندگی بسیار امری طبیعی است. ممکن است مسئله‌ی تغییر شغل بسیار دشوار و امکان ناپذیر به نظر برسد، ولی در دراز مدت در صورتی که این ۵ دلیل برای شما صادق باشند قطعاً تغییر شغل به نفع شماست:


  1. از کارتان خسته شده‌اید: به احتمال زیاد اولین باری که به محل کار خود می‌رفتید بسیار هیجان زده بودید ولی به مرور زمان با پشت سر گذاشتن تمام چالش‌های شغلتان، انجام کارهای روزمره برایتان خسته کننده شده است. هر چه بیش‌تر در یک زمینه مشغول به فعالیت بوده باشید، به مرور زمان موقعیت‌های کم‌تری برای پیشرفت برای شما ایجاد خواهند شد و همین موضوع باعث خسته کننده بودن شغل شما بعد از گذشت زمان می‌شود. شاید وقت آن رسیده که دنبال شغل تازه‌ای بگردید تا مثل گذشته از رفتن به محل کارتان هیجان زده شوید.

 

  1. سبک زندگیتان تغییر کرده: با گذشت زمان و تغییر شرایط زندگی، سبک زندگی هر یک از ما ممکن است دچار تغییر شود. اگر سبک زندگی شما تغییر کرده اما شغل شما ثابت مانده و باعث بروز مشکل و ناراحتی در زندگی شخصی شما شده، بهتر است به فکر شغل جدیدی باشید که با سبک زندگی جدید شما در تناسب باشد.

 

  1. درآمد شما کافی نیست: اگر در چند ماه اخیر ساعات کاری شما بیش‌تر شده ولی هنوز از پس مشکلات مالی خود برنمی‌آیید، شاید تغییر شغل انتخاب بهتری باشد تا این که بیش‌تر کار کنید.

 

  1. شغل شما استرس زا است: اساساً بعضی مشاغل استرس و اضطراب زیادی ایجاد می‌کنند. کار کردن در این مشاغل ممکن است تاثیرات نامطلوبی بر روی سلامت روحی و جسمانی شما بگذارند. اگر فکر می‌کنید شغلتان فشار زیادی به شما وارد می‌کند و به زندگی شخصی شما لطمه وارد می‌کند، بهتر است با یافتن شغلی مناسب‌تر سلامت خود را فدای زندگی حرفه‌ای نکنید.

 

  1. امکان پیشرفت ندارید: اگر روزهای اول کارتان را به یاد بیاورید، به نظر می‌رسید هر روز در حال یادگیری تکنیک‌ها و مهارت‌های جدیدی بودید. با گذراندن زمان بیش‌تری بر روی یک شغل و کسب تجربه‌ی بیش‌تر، شما در نهایت به پایان مرحله‌ی یادگیری می‌رسید و به جز چند مسئله‌ی جزئی چیز زیادی برای یادگیری باقی نمی‌ماند. در این مرحله اگر احساس کردید که توانایی‌های شما بیش‌تر از آن چیزیست که هم‌اکنون در حال انجامش هستید، شاید با یافتن شغلی تازه فرصت بیش‌تری برای گسترش دانش و مهارت‌های خود پیدا کنید.

 

 

(منبع تصویر:  Anne-Lise Heinrichs)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.