مزایا و معایب راه‌اندازی کسب و کار خودتان – بخش اول

مزایا و معایب راه‌اندازی کسب و کار خودتان – بخش اول

بسیاری از مردم راه‌اندازی کسب و کار جدید را کاری بسیار پر خطر در شروع کار می‌دانند، ولی در بلند‌مدت راه‌اندازی یک فعالیت تجاری با مزایای زیادی همراه است. دلایل بسیار خوبی برای راه‌اندازی یک کسب و کار جدید وجود دارد، ولی لزوماً انجام این کار برای همه‌ی افراد مناسب نیست. برخی افراد از شغل‌های روزمره‌ی خود ناراضی هستند و رویای آنان راه‌اندازی تجارت خودشان و کار بر روی آن است. برخی دیگر با انجام مشاغل متداول هیچ مشکلی ندارند و شروع یک کسب و کار جدید برای آنان کار دشواری به نظر می‌رسد. بنابراین قبل از آن که برای رسیدن به رویاهای خود از شغل خود استعفا دهید، بسیار مهم است که از تمام مزایا و معایب این کار مطلع شوید.


در بخش اول در مورد مزایای راه‌اندازی کسب و کار جدید بحث می‌کنیم:


مزایا:

رییس خودتان بودن، تنها مزیت راه‌انداختن یک کسب و کار نیست:


  1. توانایی انجام هر آنچه که می‌خواهید: اولین مزیت راه‌اندازی یک کسب و کار جدید این است که شما می‌توانید کاری را که همیشه آرزویش را داشتید انجام دهید. مهم نیست آرزویتان باز کردن یک مغازه‌ی شیرینی فروشی یا ایجاد یک نرم‌افزار جدید باشد، زمانی که به انجام کار مورد علاقه‌تان مشغول شوید از زندگی خود نهایت لذت را خواهید برد.

 

  1. انعطاف زمانی: هنگامی که برای خودتان کار می‌کنید، ساعات کاری کاملاً در اختیار شماست و شما می‌توانید به هر روشی که برایتان راحت‌تر است برای خود برنامه ریزی کنید. اگر به زود بلند شدن عادت دارید می‌توانید از ساعت ۶ صبح کار خود را شروع کنید و یا اگر به بیدار ماندن در شب تمایل دارید، کار خود را از ۱۲ ظهر آغاز کنید. اگرچه در ابتدای راه‌اندازی کسب و کارتان شاید نیاز باشد تا بیش از ۴۰ ساعت در هفته کار کنید، پیدا کردن بهترین ساعات کاری‌ که با روش زندگی شما سازگارتر باشد کاملاً در اختیار خودتان است.

 

  1. آزادی: زمانی که شما صاحب کسب و کار خود هستید، اداره‌ی تمام امور در دستان شماست. شما می‌توانید با هر روشی که مناسب می‌دانید کارهایتان را اداره کنید. علاوه بر آن قابلیت ایجاد هر نوع محیط کاری را که مناسب با شرایط شماست خواهید داشت. یکی دیگر از بزرگ‌ترین مزیت‌های راه‌اندازی کسب و کار این است که دیگر نگران اخراج شدن و از دست دادن شغلتان نخواهید بود.

 

  1. پُرمنفعت: ممکن است در ابتدای راه‌اندازی کسب و کارتان احتمال شکست زیاد باشد، اما هیچ چیز گران‌بهایی آسان به دست نمی‌آید. وقتی که فعالیت تجاری تازه‌ای را آغاز می‌کنید، برخلاف شغل‌های سنتی و رایج که در آن برای فرد دیگری کار می‌کنید هیچ محدودیتی برای میزان موفقیت شما وجود ندارد. علاوه بر میزان موفقیت، مقدار درآمد ماهیانه‌ی شما نیز بسته به نوع کسب و کار و میزان تلاش شما افزایش می‌یابد و از پیش تعیین شده نیست.

 

  1. احساس موفقیت: وقتی برای خود و رسیدن به آرزوهایتان کار می‌کنید، تجارب منحصر به فردی در هنگام پیمودن مسیر کسب می‌کنید که در ادامه‌ی مسیر زندگیتان به شما کمک زیادی خواهد کرد. با داشتن کسب و کار خودتان قادر خواهید بود از کار خود احساس غرور و افتخار کنید و خاطرات لذت‌بخش موفقیتتان را با بقیه به اشتراک بگذارید.

 

  1. حمایت: بهره بردن از پشتیبانی و حمایت خانواده به شما در رسیدن به اهدافتان کمک زیادی خواهد کرد. زمانی که شرایط کاری در ابتدای مسیر راه‌اندازی کسب و کار دشوار است، شما می‌توانید با تکیه بر خانواده و دوستان خود از کمک آنان بهره بگیرید. حمایت خانواده‌ی شما مهم‌ترین عامل موفقیتِ کسب و کار شماست، بنابراین تا جایی که می‌توانید خانواده‌ی خود را از مراحل توسعه‌ی کسب و کارتان آگاه سازید و به توصیه‌های آنان گوش دهید.

 

(منبع تصویر: PicJumbo)

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.