درامد این ماهم چی شد؟؟!! (مدیریت هزینه ها)

درامد این ماهم چی شد؟؟!! (مدیریت هزینه ها)

حتما شما هم این تجربه رو داشتین  که از خودتون یا همسرتون بپرسید :

“حقوق این ماهم چی شد؟! مگه چی خریدیم؟!”  و شروع می کنید به یادآوری چیزهایی که برای آن ها هزینه کردید. اما اصلا یادتون نمیاد و کاملا ذهنتون درگیر این مسئله بشه .

نهایتا دست به دامن پیامک بانکهاتون می شوید که شاید از تاریخ و مبالغ بتونید هزینه هاتون رو بیاد بیارید. اما این هم فقط برای هزینه های با مبلغ بالا میتونه کمی مفید باشه.چون شما برای مبالغ زیر ۴۰ هزار تومان شاید اصلا نتونید متوجه بشید که بابت چه چیزی هزینه رو انجام دادین

حالا شخصی رو در نظر بگیرید که تمام هزینهاش رو ثبت کرده و دیگه این شک و شبه ها سراغش نمیاد .  میدونه که هر  پرداخت و هزینه ای که داشته بابت چی بوده .اما قبل از اینکه به تحسین همچین شخصی بخواین بپرازید ،شاید با خودتون بگید “اینکه هرجایی یه دفترچه دستتون باشه و هزینهاتون رو بنویسید نه جالبه و نه ممکن .

ما اپلیکیشن موبایلی  رو بهتون معرفی میکنیم که فرایند ثبت هزینه رو براتون ساده تر و خیلی سریعتر (به صورت نیمه اتوماتیک) انجام میده. با این نرم افزار  علاوه بر اینکه میدونید پولتون رو کجا خرج کردین ، هزینه های ثبت شده ی  شمارو هم  براتون تحلیل میکنه .

 

یعنی چی تحلیل میکنه؟؟!!

یعنی چقدر بابت مواد غذایی هزینه کردین؟؟ کدام ها ضروری بوده و کدام غیر ضروری ؟؟ چقدر بابت سرگرمی در این هفته هزینه کردین ؟؟ و چرا از هفته ی قبل بیشتر شده؟!  و کلی سوال دیگه

اینجاست که با ثبت دقیق هزینه ها با دسته بندی های هزینه ای مناسب می توانید به اقتصاد فردی و خانواده خود نظم ببخشید و در مسیر پس انداز درآمدتون گام بردارید

پس، از همین امروز شروع کنید! اگر هنوز به قلم و کاغذ وفادارید از آن ها استفاده کنید. دفترچه ای بردارید و برای مخارج مختلف جدول درست کنید. اگر هم اهل استفاده از فناوری هستید، از نرم افزارهای کامپیوتری یا موبایلی استفاده کنید. با نرم افزار اکسل هم میتوانید برای هر ماهتون یک صفحه (sheet) ایجاد کنید و در دو بخش از آن تمامی هزینه و درآمدهاتون رو ثبت و در سطر آخر جمع آنها رو نمایش بدین.

اما من پیشنهاد می کنیم از گوشی هوشمند خود برای این کار استفاده کنید. زیرا همیشه همراه شماست و بلافاصله می توانید از آن استفاده کنید.

پست ۹۵ (زندگی بی غم با پول کم ؛ گام اول : هزینه های خودتون رو ثبت کنید ) رو مطالعه بفرمایید

من نرم افزار حسابداری شخصی موبایل کیف پول محک  رو پیشنهاد میکنم .این نرم افزار به شما این امکان رو میده که فورا هزینه ها و درآمد هاتون رو ثبت کنیید. همچنین با امکان خواندن پیامک بانک هاتون این نرم افزار هزینه شما رو اتوماتیک ثبت کنه و فقط شما باید دسته بندی هزینه رو مشخص کنید (خوراک ، اجاره ، پوشاک ، ….)

در نهایت چه با نرم افزار و چه بدون نرم افزار، ثبت دقیق همه هزینه های زندگی را جدی بگیرید.همونطور که در پست شماره ۹۵ (هزینه های خودتون روثبت کنید) گفته شد ، ثبت هزینه اولین قدم برای مدیریت هزینه ها و بهبود اقتصاد فردی و خانوادگی خواهد بود و به شما نمایی روشن از وضعیت منابع مالی و هزینه هایتان را نمایش خواهد داد

فقط یک ماه ازنرم افزار کیف پول محک استفاده کنید تا بتونید طعم مدیریت درست اقتصادی رو بچشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.