با حسابداری موبایل ،حساب جیب خود را داشته باشید

با حسابداری موبایل ،حساب جیب خود را داشته باشید

اکثر ما انسانها موفقیت مالی رو در گرو افزایش درآمد می بینیم و سعی میکنیم برای داشتن یک زندگی بهتر میزان درآمد خود را افزایش دهیم. بعضی ها ساعات زیادی رو در محل کارشون به اضافه کاری می پردازند ، بعضی ها به یک شغل دوم می پردازند و خیلی ها هم بدنبال تغییر شغل هستند.

اما افراد کمی به مدیریت درآمد فعلی  خود فکر می کنند .اما این مدیریت خیلی مهمه چون :

درآمد کم با مدیریت خوب = درآمد بالا با مدیریت بد

همه ی ما در زندگی مالی شخصی خود ۴ کار اصلی انجام می دهیم:

  • ایجاد درآمد
  • انجام هزینه برای بخش های مختلف زندگی از جمله خوراک . پوشاک ، مسکن ، تفریح ، درمان و….
  • بدوبستان های مالی با بقیه افراد
  • پس انداز کردن

اگر شما به عنوان یک شخص بتوانید در این چهار حوزه از زندگی مالی خود مدیریت داشته باشید، آن زمان می توان گفت شما مدیریت مالی و حسابداری شخصی خود را بدرستی انجام داده اید.

برای مدیریت،  نیاز به اندازه گیری است و برای اندازه گیری ، نیاز به داده دارید

اپلیکیشن حسابداری شخصی کیف پول محک ، بر روی گوشی شما نصب می شود و همه جا همراه شماست تا بتواند یاری رسان شما در رسیدن به هدف مدیریت مالی شخصی باشد.

۱- ثبت داده های مالی

حتما برای شما هم پیش اومده که وسط ماه حساب بانکی شما  خالی بشه و از خودتون بپرسید “پس حقوق این ماهم چی شد؟” . بعداز این موضوع به این فکر خواهید افتاد تا هزینه های خود را ثبت کنید تا بدونید پولتون کجا خرج میشه. اما بعد چند روز مشقت در نوشتن هزینها یک نیروی شیطانی به شما  میگه که : “ای بابا با ۲ میلیون درآمد ی که دارم حتما همه ی هزینه هام ضروری بوده و دیگه  نیازی نیست که حساب و کتاب کنم که درآمد ماهیانه ام واسه چی رفت و چرا رفت و …. .

با نرم افزار کیف پول محک شما می توانید تمامی هزینه ها ( و درآمد های  ) خود را ثبت کنید .خیلی ساده و فقط با سه کلیک . همچنین شما می توانید تعیین کنید این هزینه برای چه موضوعی هزینه ای انجام شده است (مثل خرید مواد غذایی ، پوشاک ، تفریحات ،…..)

حسابداری موبایل کیف پول

حتی در نسخه ی حسابداری اندروید کیف پول محک امکان شناسایی پیامک های بانکی شما رو دارد که با این امکان می توانید ثبت هزینه ها و ثبت انتقال هاتون رو بصورت نیمه اتوماتیک انجام دهید.

از طرفی  شما می توانید تمامی مراوده های مالی خود را با اشخاص دیگه مثل دریافتی هاتون از اون اشخاص یا پرداختی های که به اون اشخاص داشتید را ثبت کنید. اینکار باعث میشه که دیگه یادتون نره از چه شخصی طلب مالی دارید و یا به چه شخصی مقروض هستید.

اندازه گیری

با ثبت هزینه ها و درآمد هاتون در یک دوره ی چند روزه حالا یک سری داده ی خام دارید که کیف پول با تحلیل این داده ها به شما اطلاعات و گزارشات شگفت انگیزی خواهد داد.

به عنوان مثال :

به شما میگه مجموع هزینه هاتون در هفته ی گذشته چقدر بوده ؟؟

به شما میگه که چند درصد از هزینه های ماه قبل شما بابت  اجاره بها ویا خرید مواد غذایی بوده.

حسابداری موبایل

۳- بهبود مدیریت هزینه ها و پس انداز کردن

حالا که هزینه هاتون رو متر کردید (اندازه گیری کردید ) وقت اینکه دست بکار شوید . یعنی تصمیم بگیرید که شما چه کاری میتوانید انجام دهید تا هزینه هاتون رو کاهش دهید. مثلا شما از گزارشات حسابداری شخصی کیف پول محک متوجه می شوید که ماهانه ۱۰۰ هزار تومان بابت بنزین خودرو خودتون هزینه می کنید . چند کار میتونید انجام بدید :

  • مصرف سوخت ماشین تون رو با یک سرویس دوره ای کاهش دهید.
  • ماشین خودتون رو گاز سوز کنید چون گاز به نسبت بنزین سوخت ارزانتری هستش
  • بعضی روزها از وسایل نقلیه عمومی برای رفتن به سرکار خود استفاده کنید.

خواهید دید با انجام هر کدام یا تمامی این گزینه ها در ماه بعد ، میزان هزینه ی شما برای موضوع هزینه ای (خودرو – سوخت ) کاهش پیدا خواهد کرد

و این کاهش هزینه یعنی پس انداز بیشتر

اما کیف پول محک در  این مرحله هم شما رو تنها نخواهد گذاشت. به عنوان مثال شما با امکان بودجه بندی   حسابداری موبایل کیف پول محک می توانید برای خرید مواد غذایی  یک بودجه ی ماهانه ۷۰۰ هزار تومانی  تعیین کنید . با نزدیک شدن به این مبلغ ، نرم افزار کیف پول محک به شما هشدار داده و شما می توانید در هر لحظه مشاهده کنید که چند درصد از بودجه خود را مصرف کرده اید. این کار باعث می شود که شما از انجام خریدهای هیجانی و غیر ضروری منصرف شوید و خود اینکار باعث پس انداز بیشتر درآمد شما خواهد شد.

برخی دیگر از امکانات حسابداری اندروید و ای او اس کیف پول :

  • امکان تعریف حسابهای نقدی ، بانکی و اشخاص و ثبت هزینه ، درآمد و انتقال برای هر یک از آنها.
  • امکان ضمیمه تصویر مانند رسید پرداخت ، رسید انتقال یا رسید قبض ( بزودی در نسخه ۶.۰).
  • امکان ثبت چک ها و اقساط با هشدار یادآوری موعد سررسید اونها.
  • امکان تعیین رمز عبور یا اثر انگشت برای ورود نرم افزار.
  • امکان پشتیبانگیری از اطلاعات و گرفت خروجی اکسل و پی دی اف.
  • امکان همسان سازی مانده حساب (برای یکسان کردن مانده حساب نرم افزار با مانده واقعی حساب ) .
  • امکان پرداخت قبض و ثبت هزینه بلافاصله پس از پرداخت ( بزودی در نسخه ۶.۰) .

نرم افزار حسابداری شخصی کیف پول محک برای سیستم های عامل iOS، اندروید طراحی شده و تقریبا این دو  نسخه از لحاظ امکانات و کارکرد کاملا مشابه یکدیگرند. این نرم افزار حسابداری موبایل دارای نسخه ی رایگان بوده و شما می توانید پس از نصب نرم افزار و دیدن امکانات آن ، در صورت تمایل اقدام به خرید نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.