آیا پول ، پول می آورد ؟؟! دلیل افزایش ثروت افراد ثروتمند

آیا پول ، پول می آورد ؟؟! دلیل افزایش ثروت افراد ثروتمند

نه تنها پول پول می‌آورد، بلکه در زندگی دنبال هر چیزی باشید؛ آن برایتان اتفاق می‌افتد. مثلا کسی که دنبال علم و تحصیل است طبیعتا مدارج تحصیلی بالاتری را طی می‌کند. دقیقا همین قانون برای ناکامی و بدبختی هم وجود دارد. کسی که مدام به فکر بدبختی‌ها و مشکلات زندگی‌اش است؛ از زمین و آسمان برایش مشکل جدید پدید می‌آید. پس بدبختی هم میتواند بدبختی بیاورد. شعر معروف «هر چه در جستن آنی، آنی» از مولانا هم مهر تاییدی بر این واقعیت است.

طبق تحقیقاتی که در یکی از بانک‌های سوییس انجام شده؛ در یک بازه زمانی معین، میزان اموال و دارایی‌های افراد ثروتمند و مرفه نسبت به افراد متوسط و سطح پایین جامعه افزایش بیشتری دارد. به این معنی که افراد ثروتمند مدام در حال پولدار شدن هستند. بنابراین ثروتمند شدن از طریق پول یک واقعیت است ولی علت آن با تصور اکثریت افراد مغایرت دارد.

این پول نیست که پول می‌آورد بلکه افراد ثروتمند هستند که پول را می‌سازند. پس برای ثروتمند شدن باید به دنبال ویژگی‌های خاصی در درون خودتان باشید. اگر غیر از این بود، زمانی که به فردی ارثیه کلانی می‌رسید او و خاندانش تا سال‌های متوالی ثروتمند باقی می‌ماندند در حالی که در واقعیت اینطور نیست.

برای پولدار شدن باید تصمیماتی درست بگیرید و در سرمایه گذاری موفق عمل کنید. در این مطلب قصد داریم در مورد افراد ثروتمند و خصوصیاتشان صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

افراد ثروتمند چطور پولدار می‌شوند؟

آیا شانس در پولدار شدن افراد تاثیری دارد؟ اگر منظورتان از شانس و اقبال، افتادن چند کیسه پول از آسمان است؛ خیر با این روش ثروتمند نمی‌شوید. ولی میتوان شانس را به آمادگی برای شکار فرصت‌ها تعبیر کرد که به این ترتیب یک گام به ثروت  نزدیک خواهید شد.

افراد ثروتمند و پولدار همیشه خودشان را برای دستیابی به موقعیت‌ها و بزنگاه‌های مالی و سرمایه گذاری آماده نگه می‌دارند. همینطور دارای رفتار و ویژگی های خاصی هستند. البته این بدین معنی نیست که اگر از فردا آن رفتارهای خاص را انجام دهید یک شبه ثروتمند می‌شوید اما سبک زندگی‌تان را برای پولدار شدن آماده می‌کند.

مقاله ی ” راز ثروتمند شدن جیست “ را مشاهده کنید

در ادامه برخی از رفتارهای افراد پولدار را معرفی می‌کنیم:

۱- برای پولدار شدن عطش داشته باشید

منظور از عطش، حرص و آز نیست بلکه اشتیاق و هیجان برای کسب ثروت بیشتر است. شور و شوق داشتن برای کسب ثروت میتواند شما را به موفقیت (ثروت) نزدیک‌ترکند.

 

 

۲- هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی

افراد ثروتمند برای پولدار شدن به طور مرتب هدف‌های جدید تعیین می‌کنند و برای رسیدن به اهداف برنامه ریزی دقیق انجام می‌دهند. بنابراین هیچ وقت در دام روزمرگی نمی‌افتند و تصمیماتشان را باری به هر جهت نمی‌گیرند. همچنین اگر چیزی آنها را ازار دهد، به سرعت تغییرش می دهند.

 

 

۳- ریسک‌پذیری بهتر

افراد ثروتمند ریسک‌های بهتری نسبت به قشر متوسط و ضعیف جامعه انجام می‌دهند. آنها میدانند چه تصمیمی را چطور و کجا بگیرند و با آزمون و تجربه فهمیدند که نباید همه دارایی‌شان را در یک زمینه سرمایه گذاری نمایند. همچنین از ریسک‌های پرخطر دوری می‌کنند. در حالی که افراد ضعیف معمولا تمامی دارایی خود را در یک زمینه ریسک‌پذیر سرمایه گذاری می‌کنند.

 

 

۴- روابط اجتماعی هوشمند

دامنه روابط اجتماعی افراد پولدار منحصر به فرد است. آنها برای وقت و زمانشان ارزش قایلند، به همین خاطر با هر کسی معاشرت نمی‌کنند. «سبک زندگی افراد میانگین سبک زندگی پنج نفری است که بیشترین رفت و آمد را با آنها دارید»، افراد ثروتمند نه تنها عمق این عبارت را درک کرده‌اند بلکه آن را سختگیرانه دنبال می‌کنند.

 

 

۵- به بدبختی عادت نکنید

برای پولدار شدن باید برای خودتان ارزش قایل باشید؛ هر جایی نخوابید، هر غذایی نخورید؛ هر لباسی نپوشید و اینقدر برای خودتان ارزش و اعتبار قایل شوید که برای رسیدن به سبک زندگی ایده‌آلتان تلاش کنید و در این راه روش های قدیمی‌تان را تغییر دهید.

 

 

۶- از این شاخه به آن شاخه پریدن؛ ممنوع!

تغییر شغلتان یا یادگیری مهارت‌های مختلف، پولدار شدن را تضمین نمی‌کند. در دنیا تنها افرادی که در زمینه‌ای خاص تجارت و سرمایه گذاری می‌کنند؛ دانش مرتبط با کسب و کارهای جانبی خود را یاد می‌گیرند. برای موفقیت باید یک مهارت را انتخاب کرده و در آن عمیق شوید.

 

 

۷- آشنایی با تکنیک‌های سرمایه گذاری

برای ثروتمند شدن باید یاد بگیرید در چه جاهایی سرمایه گذاری کنید. چه چیزی را بخرید؟ کی بفروشید؟ اینها مهارت‌های مهمی در سبک زندگی افراد پولدار هستند و با استفاده از آن با پول، پول می‌سازند.

برای تمرین پولدار شدن؛ از این ماه فقط ۹۰ درصد از درآمدتان را خرج کنید (حتی اگر در حال حاضر درآمد ماهیانه‌تان فقط یک میلیون تومان است برای نهصد هزار تومان آن برنامه ریزی کنید)،  میتوانید ده درصد آن را پس انداز کرده و زمانی که به میزان مناسبی رسید (مثلا به اندازه خرید یک سهم در بازار بورس؛ یک ربع سکه و..) با آن سرمایه گذاری کنید. شاید به نظرتان این روش طولانی و زمانبر باشد ولی باعث می‌شود که ذهنتان سبک زندگی افراد پولدار را یاد بگیرد و برای آن آماده شود.

سخن آخر

موفقیت و پولدار شدن شبیه یک تکه یخ بزرگ در اقیانوس است که بیشتر افراد فقط نوک قله آن را می‌بینند در حالی که قسمت بزرگش زیر آب است و دیده نمی‌شود. در مورد شانس در سرمایه گذاری هم همینطور است، افراد ثروتمند هم شانسی مشابه سایرین دارند ولی به جای ریسک‌های بزرگ و پر خطر؛ ریسک‌های زیادی را در حجم‌های محدود و برنامه ریزی شده انجام می‌دهند. به این ترتیب در صورت بروز خطا و اشتباه، آن را به دامنه تجربیاتشان اضافه کرده و یک قدم جدید برمی‌دارند که این موضوع بیانگر توانایی بالایی آنها در مواجه با شکست و ناکامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.