پنج ترس بزرگ کارآفرین ها

پنج ترس بزرگ کارآفرین ها

در زندگی ترس‌ها و مشکلات زیادی وجود دارند که مانع از رسیدن به اهدافمان می‌شوند. کارآفرینی و راه‌اندازی کسب و کار جدید کار ساده‌ای نیست و با دشواری‌های زیادی همراه است. از زمان راه‌اندازی کسب و کار خود، تا هنگامی که شرکت شما به مرحله‌ی رشد و پایداری برسد، باید با خطرات گوناگونی رو به رو شوید و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کنید. اگر به دنبال ایجاد یک کسب و کار جدید برای رسیدن به اهداف بزرگ و کسب موفقیت هستید، لازم است ترس‌های خود را بشناسید تا بر آن‌ها غلبه کنید.

 

با این که هر کسب و کار با توجه به حوزه‌ی فعالیتش مشکلات گوناگونی را تجربه می‌کند، ۵ ترس رایج در بین همه‌ی کارآفرینان وجود دارد:

 

  1. عدم خودباوری

برای آن که میزان خودباوری را در خود افزایش دهید، لازم است هر روز بر روی اهداف کوچک و تحقق آن‌ها تمرکز کنید. بدین طریق میزان اعتماد به نفس شما به مرور زمان با کسب موفقیت‌های کوچک اما پیوسته افزایش می‌یابد. این اهداف کوچک می‌توانند شامل هر چیزی مثل بالا بردن تمرکز و خاموش کردن تلفن همراه در هنگام انجام کار یا تکمیل وظایفتان پیش از زمان مقرر باشد.

 

  1. شکست

ترس از شکست یکی از بزرگ‌ترین ترس‌هایی است که مانع از پیشرفت نه فقط کارآفرینان، بلکه تمام افراد در جنبه‌های مختلف زندگی آنان می‌شود. شکست خوردن باعث هدر رفتن تلاش‌های شما خواهد شد و به احتمال زیاد ضررهای مالی فراوانی به کسب و کار شما وارد خواهد کرد، اما ترس از شکست نباید به هیچ وجه در تصمیم‌گیری‌های شما اثر بگذارد. اکثر افراد موفق دلیل موفقیت خود را شکست‌های پیاپی و تجاربی که از این شکست‌ها آموخته‌اند بیان می‌کنند. شکست فقط زمانی پایان راه است که شما را از ادامه‌ی تلاش ناامید کند.

 

  1. عدم امنیت مالی

هنگام شروع کسب و کار جدید، هیچ امر مسلمی وجود ندارد. بسیاری از کارآفرینان در ابتدای راه از نداشتن امنیت مالی و عدم قطعیت زیاد ترس دارند. راه حل غلبه بر مشکلات مالی، سخت کوشی فراوان، توجه به مسائل پیرامون، کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد راه‌اندازی کسب و کار جدید و بالابردن قدرت یادگیری، افزایش خلاقیت، تبیین استراتژی مناسب و بهره‌گیری از ابزارهای مالی برای تخمین رفتار بازار و پیش‌بینی میزان خرید و فروش است. به کمک یک چشم‌انداز شفاف و نقشه‌ی دقیق برای پیشبرد اهداف کسب و کارتان، احتمال موفقیت خود را در هنگام مواجهه با عدم قطعیت‌های محیطی افزایش دهید.

 

  1. بودجه‌ی مالی اندک

اگر در آغاز راه خود بودجه‌ی مالی کمی در اختیار داشته باشید، به مرور خواهید آموخت که با داشتن ثبات قدم در هنگام راه‌اندازی یک کسب و کار یا شرکت جدید، میزان بازگشت سرمایه به مرور افزایش خواهد یافت و مشکلات مالی و کمبود بودجه، جای خود را به سود مالی می‌دهند. بسیاری از کارآفرینان کار خود را با قرض و وام شروع کرده‌اند و به مرور زمان با ثبات قدم و پشتکار، با ایجاد روابط با کسب و کارهای دیگر و با جذب مشتریان بیش‌تر نه تنها تمام قرض‌های خود را پرداخت کرده‌اند، بلکه سرمایه‌ی زیادی را برای خود خلق کرده‌اند.

 

  1. شرمساری در برابر خانواده

ممکن است در ابتدای مسیرِ کارآفرینی، نگران شکست خود و شرمساری در برابر خانواده‌ی خود باشید، اما همان طور که گام برداشتن در مسیر تحقق رویاهایتان برای شما مهم است، خانواده‌ی شما نیز با دیدن تلاش‌های شبانه‌روزی شما برای ساختن زندگی بهتر برای خود و اطرافیان خود احساس صمیمت بیش‌تری با شما پیدا خواهند کرد. بنابراین با خانواده‌ی خود صحبت کنید و آرزوهای خود را با آنان درمیان بگذارید تا آن‌ها را نیز در تجربه‌ی خود شریک کنید.

 

(منبع تصویر: Flickr)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.