هفت توصیه برای افزایش بهره وری در محل کار

هفت توصیه برای افزایش بهره وری در محل کار

انجام کارهای بیش‌تر در زمان کم‌تر به کاهش میزان استرس و خستگی ناشی از کار، به خصوص در زمانی که حجم کارها زیاد است کمک زیادی می‌کند. افزایش بهره‌وری در محل کار به کمک تغییر عادت‌های روزانه و انجام کارهای ساده، به شما این امکان را می‌دهد که در کار خود پیشرفت کنید و دائماً نگران کارهای عقب مانده‌ی خود نباشید. به کمک هفت توصیه‌ی زیر بهره‌وری خود را در محل کارتان افزایش دهید و از میزان استرس خود بکاهید:

 

  1. سحرخیز باشید

یکی از ویژگی‌های مشترک افراد موفق سحرخیزی آنان است. سحرخیزی به شما این امکان را می‌دهد  پیش از آن که به محل کار خود بروید، چند ساعتی را صرف مسائل شخصی خود کنید و روز خود را با انرژی بیش‌تری آغاز کنید. ساعات اولیه‌ی صبح را به ورزش، عبادت، مطالعه و کارهای آرامش بخش اختصاص دهید.

 

  1. برنامه‌ریزی کنید

پیش از آن که به کار کردن مشغول شوید، فهرستی از کارهایی که قرار است در طول روز انجام دهید تهیه کنید و زمان مورد نیاز برای اتمام هر کدام را تخمین بزنید. برای کارهایی که از قبل باقی مانده است زمان اضافی در نظر بگیرید.

 

  1. کارهای خود را اولویت بندی کنید

پس از آن که برای روز خود برنامه‌ریزی کردید، انجام کارهای مهم را در اولویت قرار دهید. برای آن که کارهای عقب مانده‌ی خود را هم به پایان برسانید، آن‌ها را در طول روز پخش کنید و پیش از آن که سراغ کارهای کم اهمیت‌تر بروید بخشی از زمانتان را برای تکمیل کارهای عقب مانده اختصاص دهید.

 

  1. به محیط کارتان نظم دهید

وجود نظم در محیط کار به افزایش بهره‌وری شما کمک زیادی خواهد کرد. پیش از آن که کار خود را شروع کنید، میز خود را مرتب کنید و لوازم اضافی و غیر ضروری را در جای دیگر قرار دهید. با منظم کردن محیط کارتان، زمانی را که برای پیدا کردن قلم یا مُهر تلف می‌کنید، صرف انجام کارهای مفید کنید.

 

  1. بر روی انجام کار تمرکز کنید

انجام چند کار به صورت همزمان میزان کارایی شما را شدیداً کاهش می‌دهد. برای آن که تمرکز خود را بالا ببرید، عوامل ایجاد حواس‌پرتی را تا حد امکان کاهش دهید. در زمان انجام کار، استفاده از موبایل و اینترنت را برای خود ممنوع کنید و دائماً ایمیل خود را چک نکنید. زمان محدودی را برای مسائل غیرکاری اختصاص دهید و تمرکز اصلی خود را بر روی تکمیل وظایفتان قرار دهید.

 

  1. میزان پیشرفت خود را ارزیابی کنید

یکی از بهترین روش‌ها برای آگاهی از نقاط ضعف و مشکلات خود در محیط کار این است که در پایان روز میزان پیشرفت خود را ارزیابی کنید. با همکاران و سرپرستان خود مشورت کنید و از آنان در مورد عملکرد خود در محل کار سوال کنید. در روزهای بعد بر روی بهبود عملکرد و رفع ایرادات خود در محل کار تمرکز کنید تا بهره‌وری بیش‌تری داشته باشید.

 

  1. غذای سالم بخورید و ورزش کنید

توصیه‌ی پایانی برای افزایش بهره‌وری، خوردن غذای سالم و فعالیت بدنی و ورزش منظم است. ورزش به کاهش هورمون‌های استرس کمک کرده و با افزایش گردش خون در بدن و اکسیژن رسانی به مغز، از میزان خستگی شما می‌کاهد و ذهنتان را برای انجام کارها آماده‌تر می‌کند.

 

 

(منبع تصویر: PicJumbo)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *