روش‌های صرفه‌جویی در هزینه‌ها در زمان اجاره‌نشینی

روش‌های صرفه‌جویی در هزینه‌ها در زمان اجاره‌نشینی

اجاره‌ی خانه معمولاً بخش بزرگی از هزینه‌های ما را در برمی‌گیرد. در بین افراد طبقه‌ی متوسط در ایران، حدود نصف درآمد ماهیانه صرف اجاره‌ی خانه می‌شود که این رقم نسبت به سایر نقاط دنیا بالاتر است. علاوه بر مبلغ اجاره که به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود، هزینه‌های زیادی نیز صرف جابه‌جایی وسایل و اسباب‌کشی می‌شود. افزایش قیمت اجاره‌خانه در چند سال اخیر نیز کمکی به حل مشکل اجاره‌نشینان نکرده است. بنابراین اگر به دنبال بهبود وضعیت مالی خود در زمان اجاره‌نشینی هستید، به کمک روش‌های بیان شده در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید:

 

  1. چانه‌زنی

پیش از آن که قرارداد اجاره‌ی خود را امضا کنید، با صاحب‌خانه در مورد میزان اجاره و پیش‌پرداخت گفت و گو کنید. معمولاً با بستن قرارداد بلند مدت می‌توانید در اجاره‌ی ماهیانه‌ی خود اندکی تخفیف بگیرید. اگر صاحب‌خانه به کاهش اجاره راضی نشد، سعی کنید با چانه‌زنی، موارد بیش‌تری مثل پارکینگ اضافی را به قرارداد خود بیافزایید.

 

  1. هم‌اتاقی

بیش‌تر دانشجویانی که در شهرهای مختلف زندگی می‌کنند، به دلیل نبود خوابگاه یا کمبود امکانات رفاهی مجبور به اجاره‌ی خانه می‌شوند. در صورتی که مجرد هستید، یافتن هم‌اتاقی برای تقسیم اجاره‌خانه و هزینه‌های نگهداری از خانه یکی از بهترین راه‌های صرفه‌جویی در هزینه‌هایتان است. پیش از آن که به دنبال هم‌اتاقی باشید، از صاحب‌خانه‌ی خود شرایط را جویا شوید و در صورت توافق، فردی را که شرایط مشابهی با شما دارد انتخاب کنید.

 

  1. دکوراسیون

برای داشتن خانه‌ای زیبا، نیازی به تابلوهای چند میلیون تومانی نیست. از مهارت‌ها و علاقه‌های هنریتان برای تزیین خانه‌ی خود کمک بگیرید. این کار نه‌تنها باعث صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌هایتان می‌شود، بلکه توجه دوستان و آشنایانتان را نیز بیش‌تر جلب خواهد کرد.

 

  1. صرفه‌جویی در انرژی

اگر به میزان مصرف انرژی خود نظارت کامل نداشته باشید، هزینه‌های ماهیانه‌ی قبوض برق و آب و گاز می‌توانند قسمت زیادی از مخارج شما را شامل شوند. راه‌های ساده‌ای برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی وجود دارد. وقتی از اتاق به مدت طولانی بیرون می‌روید، حتماً لامپ‌های اضافی را خاموش کنید. هنگام شست و شو شیر آب را بیش از حد باز نگذارید. درزهای در و پنجره را برای جلوگیری از هدر رفتن هوای گرم و سرد درزگیری کنید. با ایجاد تغییرات کوچک در خانه‌ی خود می‌توانید تا حد زیادی در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید.

 

  1. صرفه‌جویی در اسباب‌کشی

با این که خستگی ناشی از اسباب‌کشی به تنهایی دلیل خوبی برای دوری از جابه‌جایی‌های متعدد در طول سال است، اما هزینه‌های زیاد حمل و نقل اثاثیه نیز باعث می‌شود خیلی از افراد اثاث خود را به تنهایی جابه‌جا کنند. در صورتی که فاصله‌ی بین خانه‌ی جدیدتان با خانه‌ی قدیمی زیاد نیست، می‌توانید برای کاهش هزینه‌های جابه‌جایی از دوستان و آشنایان و ماشین شخصی خود کمک بگیرید.

 

(منبع تصویر: Flickr)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.