ده روش برای صرفه‌جویی پولتان

ده روش برای صرفه‌جویی پولتان

یکی از بهترین تصمیماتی که هر فرد در مورد اوضاع اقتصادی خود می‌تواند بگیرد، شروع به پس‌انداز پول خود است. نه تنها صرفه‌جویی و پس‌انداز پولتان به پرداخت سریع‌تر بدهی‌های شما کمک خواهد کرد، بلکه در صورت بروز مشکلات مالی غیرمنتظره در آینده منبع قابل اتکایی برای پرداخت مخارجتان خواهید داشت. با قرار دادن بخشی از درآمد ماهیانه‌ی خود در یک حساب پس‌انداز، قادر خواهید بود سالانه پول زیادی ذخیره کنید و وضعیت اقتصادی خود را بهبود دهید.

 

راه‌های بسیار ساده‌ای برای صرفه‌جویی و ذخیره‌ی پول شما وجود دارد. در ادامه ۱۰ تا از مهم‌ترین روش‌های صرفه‌جویی را بخوانید:

 

  1. به «نه» گفتن عادت کنید: بهترین راه برای این که در مصرف پول خود صرفه‌جویی کنید، نه گفتن به چیزهای غیرضروری است. هنگامی که در فروشگاه در حال خرید هستید، پیش از آن که کالایی را در سبد خرید قرار دهید ۱۰ ثانیه صبر کنید و از خود سوال کنید که آیا واقعاً به آن نیاز دارید یا خیر. این بار که از کنار کافی‌شاپ عبور می‌کنید برای خریدن یک فنجان قهوه توقف نکنید و راه خود را ادامه دهید. با انجام این کارهای ساده و بازداری از خرید چیزهای غیرضروری می‌‌توانید ماهانه مقدار پول زیادی ذخیره کنید.

 

  1. غذای خانگی تهیه کنید: بیرون رفتن برای خوردن شام همراه با دوستان و خانواده راه خوبی برای گذراندن شب است، اما هزینه‌ی آن نیز زیاد است. از این پس شاید بهتر باشد به جای صرف هزینه‌ی اضافی برای سفارش از بیرون، غذای خود را در خانه تهیه کرده و به بیرون و محل کار ببرید.

 

  1. از حمل و نقل عمومی استفاده کنید: صاحب خودروی شخصی بودن بسیار پرهزینه‌ است. با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به جای خودروی شخصی، نه تنها هزینه‌ی اضافی بابت تأمین سوخت خودرو و نگهداری از آن نخواهید کرد، بلکه می‌توانید وقت خود را در اتوبوس و تاکسی صرف مطالعه و یادگیری مهارت‌های جدید کنید.

 

  1. به صورت عمده خرید کنید: هر بار که برای خرید به فروشگاه می‌روید، باید علاوه بر پول اجناس خریداری شده هزینه‌ی اضافی بابت رفت و آمد خود نیز پرداخت کنید. اگر لوازم مورد نیاز خود را به صورت عمده خریداری کنید هم در زمان و هم در هزینه‌های خود بابت هر کالایی که خریده‌اید صرفه‌جویی خواهید کرد.

 

  1. اینترنتی خرید کنید: احتمالاً راحت‌ترین راه برای خرید کالاهای مورد نیاز سفارش از طریق وب‌سایت‌های اینترنتی باشد. به کمک این وب‌سایت‌ها می‌توانید از پیشنهادها و تخفیفات ویژه بهره ببرید و در بعضی مواقع هزینه‌ای بابت ارسال کالا نیز نپردازید. به کمک خرید اینترنتی می‌توانید در بسیاری از هزینه‌های خرید خود صرفه‌جویی کنید.

 

  1. منتظر حراج بمانید: از لوازم مورد نیاز خود فهرستی تهیه کنید و برای خرید آن‌ها منتظر حراج بمانید. در بسیاری از اوقات سال به دلایل مختلف فروشگاه‌ها اجناس خود را با تخفیفات ویژه عرضه می‌کنند، بنابراین با کمی انتظار می‌توانید از پرداخت هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید.

 

  1. وسایلتان را خودتان تعمیر کنید: اگر یاد بگیرید که چگونه لوازم و وسایل خانه‌ی خود را تعمیر کنید، از هزینه کردن پولتان بر روی تعمیرات جلوگیری خواهید کرد. امروزه به کمک اینترنت می‌توان به حجم وسیعی از فیلم‌های آنلاین و آموزشی دست یافت که نحوه‌ی تعمیر هر نوع وسیله‌ای را به ما آموزش می‌دهند. البته قبل از این که خود دست به کار شوید مطمئن شوید که با تعمیر وسیله‌ای مشکلات بیش‌تری برای خود به وجود نمی‌آورید، زیرا در این صورت علاوه بر پول تعمیر باید هزینه‌ی اضافه بابت خرابکاری خود نیز پرداخت کنید.

 

  1. سرگرمی‌های رایگان را امتحان کنید: برای اوقات فراغت خود به دنبال سرگمی‌های جایگزین که ارزان هستند بگردید. بسیاری از فرهنگسراها و اماکن تفریحی دولتی برنامه‌های متنوع و ارزانی دارند که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. سرگرمی‌های رایگانی مانند رفتن به پارک، قدم زدن در کنار ساحل، کوهنوردی و … نیز هستند که می‌توانند جایگزین خوبی برای تفریحات گران‌قیمت داخل شهر باشند.

 

  1. هزینه‌های انرژی خود را کاهش دهید: اکثر لوازم برقی حتی در صورتی که خاموش باشند مقدار اندکی جریان الکتریکی مصرف می‌کنند. با این که مقدار این جریان بسیار کم است اما اگر تعداد این وسایل زیاد شود هزینه‌ی اضافی زیادی به قبض شما اضافه خواهد شد. با از برق کشیدن این وسایل می‌توانید از پرداخت مخارج اضافی جلوگیری کنید.

 

  1. از فناوری استفاده کنید: یک راه عالی برای کنترل میزان هزینه‌هایتان استفاده از فناوری‌های جدید است. امروزه هزاران نرم‌افزار رایگان بر روی تمام وسایل الکترونیکی با هر نوع سیستم عامل موجود است که به کمک آن‌ها می‌توانید میزان مخارج و درآمدهای خود را به سادگی تحت نظر داشته باشید.

 

(منبع تصویر: ۴۰۱k Calculator)

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.