بازی کش فلو چیست ؟؟ ؛ و چگونه به ما حسابداری شخصی آموزش می دهد؟

 بازی کش فلو چیست ؟؟ ؛ و چگونه به ما حسابداری شخصی آموزش می دهد؟

اگر شما هم جزء افرادی هستید که حداقل یک بار به فکر یادداشت کردن یا ثبت مخارج و هزینه های زندگی تان در محلی مطمئن بوده اید، نشان دهنده این است که شما در اعماق وجودتان، یک حسابدار برای زندگی شخصی خودتان هستید و قطعاً این نیاز به حسابداری در زندگی، شما را نسبت به سایرین متمایز می کند.

در تمامی بخش های جامعه، حسابداری نقش پر رنگ و حائز اهمیتی دارد. اگر اصطلاحاً حساب و کتاب ها و دخل و خرج ها با هم جور نباشند باید به فکر راه چاره بود؛ چرا که اگر در بررسی هزینه ها و درآمد ها دقت کافی نشود ممکن است یک کسب و کار موفق، یک شبه سقوط کند و تمام زحمات شما برای کسب درآمد بی حاصل بماند.

حسابداری یک تخصص است اما حسابدار بودن یک هنر؛ در واقع شما می توانید حسابداری را از بین کتاب ها و کلاس ها و واحد های درسی بیاموزید اما حسابدار بودن در زندگی هنری است که همه افراد از آن بهره مند نیستند.

همانطور که لازمه یک کسب و کار و تجارت موفق، حسابداری بی عیب و نقص است، در زندگی شخصی هم برای موفقیت در حوزه درآمد، لازم است که حسابداری را در امور روزمره خود دخیل کنیم.

 

از فواید حسابداری در زندگی روزمره می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیریت هزینه ها و تفکیک کردن هزینه های اضافی از ضروری
  • مدیریت درآمدها و پس انداز کردن بخشی از درآمدها
  • مدیریت بدهکاری و بستانکاری به اشخاص
  • مدیریت حساب های بانکی، سودها و اقساط ماهیانه دریافتی و پرداختی
  • عدم نیاز به خاطر سپردن تمام جزئیات
  • آینده نگری بهتر
  • امکان بررسی سود و زیان به وجود آمده در سرمایه گذاری های کوتاه و بلند مدت

لطفا برای یادگیری حسابداری شخصی به خودتان سخت نگیرید، کاریست آسان که حتی با یک بازی هم می توانید آن را فرا بگیرید و بعد از فراگیری مهمترین وظیفه شما پافشاری و تداوم بر آن است تا سعادت مالی را برای شما به ارمغان بیاورد. بگذارید من هم به شما سخت نگیرم و با همین بازی خارق العاده ای که پیشنهاد دادم شما را با حسابداری شخصی و قواعد آن آشنا کنم. همین حالا در گوگل سرچ کنید “بازی گردش مالی” یا “بازی کش فلو” تا با این ابزار آموزشی متفاوت آشنا بشید و یادگیری خود را عملی کنید.

بازی کش فلو، شاهکار رابرت کیوساکی نویسنده کتاب معروف “پدر پولدار، پدر بی پول” است و در حوزه آموزش مفاهیم مالی و سرمایه گذاری به افراد و خانواده ها به شدت مفید و راهگشاست. این بازی شبیه ساز زندگی واقعی بوده و به افراد آموزش می دهد چگونه از چرخه دورانی زندگی خارج شده و به چرخه ثروت قدم بگذارند. به نوعی مسیر فقر تا ثروت را با یک بازی طی خواهید کرد.

بازی کش فلو یک بازی تخته ای است که از صفحه و تاس و مهره و کارت و برگه های حساب تشکیل شده است. از کلیات بازی که بگذریم این بازی دارای ۲ برگه حساب بسیار مهم است:

 

  1. برگه صورتحساب مالی: این برگه به دو بخش اصلی تقسیم شده است:
  • الف) صورت سود و زیان: شامل دو قسمت می باشد:
    • درآمد: شامل حقوق + درآمد کلیه دارایی هایی که شما خریداری نموده اید مانند اوراق مشارکت ، سهام، املاک و … .
    • هزینه: شامل مبلغ تمام هزینه های زندگی مانند مالیات، اقساط وام مسکن، وام بانک، هزینه فرزند و … .
  • ب) ترازنامه مالی: شامل دو بخش زیر است:
    • دارایی ها: شامل میزان پس انداز نقدی شما + لیست دارایی هایی که مالک آن هستید مانند سهام، اوراق، املاک و … .
    • بدهی ها: شامل مواردی که شما برای خرید آن، وام گرفته اید مانند وام مسکن، وام خودرو و … .
  1. برگه لیست موجودی: در این برگه، ریز مبالغ ورود به حساب و خروج از حساب، نوشته و ثبت می شود.

 

در برگه صورتحساب مالی شما با ۴ بخش اصلی حسابداری شخصی شامل  دارایی ، بدهی ، درآمد و هزینه آشنا می شوید و نحوه ثبت و نگهداری آنها را فرا میگیرید.

البته برای تکمیل ۲ بخش درآمد و هزینه در زندگی واقعی خود که اختلاف آنها همان صورت سود و زیان است می توانید از نرم افزار حسابداری موبایل کیف پول محک استفاده نمایید که با امکانات کافی خود و همچنین نصب بر روی گوشی شما ، همه جا همراه شما خواهد بود تا سهولت در ثبت هزینه ها و درآمدها را برای شما فراهم آورد.

بعد از مدتی که این بازی را انجام دهید تغییرات جدیدی را در زندگی مالی خود حس خواهید کرد. به فرض مثال دقت و همت شما را در ثبت هزینه های زندگی بالا می برد و متوجه می شوید هزینه های شما آرام آرام کاهش پیدا می کند و امکان پس انداز درآمدهایتان برای شما به وجود می آید. نگاه شما به سرمایه گذاری عوض شده و بیشتر راغب هستید تا از ابزارهای مالی و سرمایه گذاری استفاده کنید.

برای آشنایی بیشتر شما با این بازی پیشنهاد میکنم مقاله “بازی گردش مالی چیست؟” را به طور کامل مطالعه نمایید.

یک بازی کوچک با تغییرات بزرگ منتظر شماست.

برای آشنایی بیشتر شما با این بازی پیشنهاد میکنم این مقاله را مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.